Terhesnapló, nem ígérem, hogy hétről-hétre

19 hét, lassan félidő

2016/06/23. - írta: terhes nő

Egyértelműen látszik már a hasam, mostmár tényleg csak nagyon nehezen tudnám eltitkolni a terhességem, de nem is akarom. Eddig a köldököm alatti rész gömbölyödött és főleg előre, úgyhogy meglepett, hogy hirtelen megjelent a domborulat oldalt is, ami folyamatosan hozzáér a karomhoz, és ez egy új élmény, hogy nem kell célzottan a hasamra tenni a kezemet, folyamatos a visszajelzés arról, hogy terhes vagyok. Úgyhogy örömmel hordom a kölcsönkapott terhesruhákat, rendeltem terhesleggingset, megérkezett a terhesfürdőbugyim is. Még van pár saját ruhám, amibe beleférek, ezekbe egy-egy búcsúhordás erejéig még belepaszírozom magam, de lassan el fog jönni az időszak, amikor arra a pár darab kölcsönholmira fog korlátozódni a ruhatáram. Venni nagyon nem akarok, egyrészt tényleg elég sokat kaptam, vastagabb őszi pulcsikat, farmerokat is, meg egyszerűen sajnálok ennyi pénzt kiadni egy ruhadarabra, amit tudom, hogy maximum 2-3 hónapig tudok hordani.

img_0072.jpg

Egyébként nagyon vicces, hogy végre látszik rajtam a terhesség, de ez az embereket a legkevésbé sem izgatja. Eddig összesen kétszer akarták átadni a helyet, mindkétszer egy-egy velem egykorú nő pattant fel, az első nem fogadtam el, mert csak két megállót mentem, meg igazából zavarba is jöttem, a másodikat viszont igen, és nem arról van szó, hogy ne bírnám végigállni azt a pár megállót, amit utazom, tényleg nem para, ha nincs tömeg, akkor nincs is semmi  bajom, de olyankor általában ugye ülőhely is van. De amikor az Andrássy úton araszoló 105-ös buszon kell préselődnöm, akkor abban igazából a tömegben lökdösődést, fékezéseknél taposást nem kívánom sem magamnak, sem a gyermeknek, egyszerűen rossz érzés ennyi ember között ennyire szorosan lenni.

És érzem már, hogy mozog. Emlékszem, amikor a 15-16. hét táján mondták, hogy milyen mozgásra, milyen érzésre figyeljek, tényleg elképzelni sem tudtam, hogy miről beszélnek. Mintha szénsavasat ittam volna? Mintha egy kis ér lüktetne belül? Egészen addig fogalmam sem volt, hogy mire gondolnak, amíg egyszercsak nem lett tök egyértelmű. Először csak gyanakodtam, hogy ez vajon az? Aztán egyre biztosabb lettem, hogy igen, ez az, ő úszkál és forgolódik egyik irányból a másikba. Én két dologhoz tudnám hasonlítani, mintha hirtelen kiderülne, hogy holnap vizsgádv van, és az az érzés egyszercsak megjelenik a hasadban, de társul hozzá egy ilyen finom mozgás is, ami pont olyan, mintha valaki úszna a hasadban, egy kis hal, egy kis baba. Rolandnak egyelőre hiába mutatom, ő még nem tudja, hogy tényleg érez valamit kívülről, vagy csak nagyon türelmetlenül akarja már érezni, és ezért minden rezzenésbe odaképzeli a mozgását. Mindenesetre a gólöröm az egy olyan dolog, amiben a méhen belül is részt lehet venni, a magyar-portugál alatt nagyon sokat mozgott, nem tudom, hogy az én felfokozott állapotom, a hangzavar, vagy az intenzív csipsz- és alkoholmentes sörbevitel ébresztette fel ennyire, vagy ez a három együtt. Mindenesetre pont a meccs alatt érkezett meg emailben az esedékes pajzsmirigy-leletem is, végre egy 2,7-es értékkel (az eddigiek havi bontásban: 4.7, 3.46, 4 és akkor most 2.7), szóval végre csökkeni kezdett a TSH-m, és valószínűleg ezért is van, hogy még mindig stabilan 73 kiló vagyok. Jövő héten a dokival is találkozom, most csak ultrahang meg vérvétel volt, az ultrahangon az volt a jó hír, hogy nincs se ciszta, se daganat, se semmi, kis foltok láthatóak a pajzsmirigyemen, ami azt jelzi, hogy igen, ez egy nem jól működő pajzsmirigy, mostmár ezt tudjuk, de ez gyógyszeresen kezelhető, a terhesség és a szülés utánig mindenképpen, aztán majd meglátjuk, hogy utána hogy állnak helyre a hormonjaim.

img_0213.jpg

Ez is nagyon feldobott, meg azt kell mondjam: tényleg isteni a második trimeszter. Már látszik, már biztos, már érzem, de még nem vagyok túl kövér, még nem szenvedek, még nem rettegek a szüléstől. És a lényeg: a hajam. Isteni, ezt miért nem mondta senki? Egy szál hajam nem hullott ki, erős, fényes, nem zsírosodik, az arcom nem pattanásos, a körmöm olyan gyorsan nő és olyan erősen, mint még soha (igaz, ez a szőrre is igaz, de ez esetemben eddig sem zavart sok vizet). Miért nem ezzel reklámozzák a terhességet? 34 éve szenvedek a borzalmas vékonyszálú, egy perc alatt bezsírosodó és összeeső hajamtól, amire semmi nem használt, most pedig hirtelen megismerek egy új életminőséget. Terhesnek lenni jó!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://terhesesfeed.blog.hu/api/trackback/id/tr728835840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása