Terhesnapló, nem ígérem, hogy hétről-hétre

Oké, ki tudta, hogy létezik olyan, hogy ínykefe?

2016/07/28. - írta: terhes nő

 

Lassan betöltöm a hatodik hónapot, de még mindig ott tartunk: 1. még mindig nem látszik rajtam, hogy terhes vagyok és 2. még mindig nincsenek klasszikus terhességi tüneteim. Fogmosáskor néha vérzett az ínyem, de erről pont olvastam a terheskönyvemben, hogy ez egy lehetséges tünet lehet, szóval nem izgattam magam különösöbben. Van viszont egy elég rossz fogam, amivel már tavaly is nagyon sokáig jártam fogorvoshoz, mire sikerült rendbe hozni, úgyhogy amikor körülötte gyulladt be az ínyem, biztos voltam benne, hogy megint valami elromlott benne, és ezúttal nem biztos, hogy sikerül majd megmenteni. Lélekben tehát hosszú kezelésre, ideiglenes tömésekre, foghúzásra és foggyökérműtétre készültem, és igyekeztem elhessegetni a fogfájás és koraszülés kapcsolatáról szóló gondolatokat. Érdekes, hogyan változnak a rémálmok: egy ideig a vetéléstől rettegsz, aztán a koraszüléstől.

A fogorvos viszont közölte velem, hogy a fogam és a gyökere is tök ép, viszont nekem terhességi ínygyulladásom van. Hogy mi? Igen, ez egy létező “betegség”, vagyis a terhességnek egy ilyen mellékhatása, hogy a hormonok hatására nemcsak a kezed, a lábad, a szemed tud vizesedni, hanem baszki a fogínyed is. Az íny megduzzad, ún. áltasakok jönnek létre, amikben jobban megáll a lepedék, jobban, könnyebben és vastagabban építkezik a fogkő, és gyullad be a fogíny. Ezért gyakrabban kell fogkőleszedésre járnom (eddig az évi egy bőven elég volt, most októberben megyek legközelebb), illetve ínykefét kell használnom. Tényleg. Le kellett mennem a patikába, és venni egy ínykefét. Fogmosás és fogselymezés után ezzel kell átdörgölni majd az ínyemet.

libor_anita_086789206_20160127_09-50-20.jpg

Az első sokk után hazaérve, mint minden normális ember ütöttem a google-ba, hogy terhességi gingivitis, de amikor oda jutottam, hogy “nagy jelentősége lehet annak, hogy a várandós hölgyek nagyon gyakran étkeznek, nassolnak, mely a foglepedék mennyiségét erősen befolyásolhatja.”, akkor hümmögve lecsuktam a laptopot. Pedig a mondat úgy folytatódik, hogy “A páciens kellő együttműködésével ártalmatlan, tünetszegény elváltozás lesz csupán, a kialakult gingivitis spontán visszafejlődhet!”

A RTG természetesen januári, hiszen én február óta nem vagyok olyan állapotban. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://terhesesfeed.blog.hu/api/trackback/id/tr928920696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása