Terhesnapló, nem ígérem, hogy hétről-hétre

36. hét, befordult a kis hörcsög

2016/10/21. - írta: terhes nő

Sűrű hét van mögöttem, és a neheze még hátravan: szombaton lesz ugyanis az esküvőnk. Mindenképpen úgy akartam nekivágni a nagy napnak, hogy tudom, a kislánnyal minden rendben van, így előtte lévő péntekre volt időpontunk az orvoshoz. A szülőszobáig ez volt az utolsó találkozásunk a szülészorvossal, úgyhogy vittem a 36. heti labor eredményeit is.


Erre a vér- és vizeletvizsgálatra kivételesen vittem magammal reggeli első vizeletet, így végre, terhességem alatt most először, sikerült a vizeletvizsgálat, és minden teljesen rendben van. Már ami a vizeletet illeti, a véremnek nagyjából az összes adata be volt csillagozva, én meg természetesen mindegyiket szépen meggugliztam, és mindegyikre azt találtam, hogy normálérték ettől eddig, terhességben meg eddig, és így már minden adatom rendben volt, úgyhogy nem teljesen értem, hogy ha tudják, hogy ez egy 36. heti labor, akkor minek csillagoznak meg rajta mindent? (A google előtt mit csináltak a nők? Türelemmel kivárták, hogy egy orvos napokkal később elmagyarázza?) A tsh-m 2,2 , ami normálértéknek is tök jó lenne, hát még terhesen, és a tpo-m is lement 50-re, aminek ugyan 9 a felsőértéke, de a 80-65-50 tendenciát tekintve igencsak biztató, hogy a szelénszedés hatással van a számaimra is. A vénám teljesen szétment a vizsgálattól, óriási lila folt lett a jobb kezemen, ráadásul úgy, hogy a vércsoport, ellenanyag és véralvadás lemaradt (a leletről biztosan), ami az aneszteziológiai felvételemen viszont nagyon fog kelleni. Úgyhogy akkor most még egyszer vért kellett venni ugyanabból  a karomból, szerencsére most épségben megúsztam, vagy egy félórát szorítottam utána a karomat, nehogy még egy lila folt maradjon rajta.


Az orvosnál megint láttuk a gyereket, aki akkor a 36. hétre befordult és szépen be is illeszkedett, a feje továbbra is nagy, a hasa oké, a lába brutálisan hosszú, és nemcsak 3300 gramm, de az orvos még mondta is, hogy “hú kis hörcsögpofa, van már rajta háj rendesen”. (Mondjuk igazán mondhatott volna hörcsög helyett puttót.) Magzatvíz még van bőven, az áramlás rendben van, a lepény is több mint okés, az orvos azt mondta, hogy kicsit lehetne még jobban elmeszesedve, így ugyanis az a helyzet, hogy a kislány még 800 grammot hízhat odabent. De mivel ezzel fogja elérni anyukája születési súlyát, nem mondom, hogy meg vagyok lepve, én sem vagyok kicsi, ráadásul én már gyereknek is hatalmas voltam, az apja normális méretekkel született, csak felnőtt korára lett kétméter. És most úgy néz ki, hogy lesz egy dagi babánk. Nem baj, az ismeretségi körben mostanában csupa 4 kiló feletti óriásbébi született, ezek a gyerekek már egy másik évezredre készülnek, mint mi. A méhszájam zárva van, és hát a gyermek sem szállt még le, úgyhogy elvileg még hetekre vagyunk a szüléstől. 


És akkor az orvos megírta a papírt is, hogy kéri, hogy vegyenek táppénzre, ezzel kell elmennem a borzalmas háziorvosomhoz, aki akkor majd hivatalosan is kiír, és azt kell leadnom a munkahelyemen november 2-től. A CSED-igénylő papírt is leadtam már ott, már csak gyerek születési dátuma és TAJ-száma hiányzik róla, és máris csengetik majd nekem a pénzt! (Az endokrinológusnak is írt egy leletet, hogy szépen fejlődik a gyerek: a combja most 77 mm, ennél rövidebb lábbal születnek gyerekek, és ő ugye még nőni fog. Az én lányom!)


A kórházi aneszteziológiai felvételem egyszerre lesz az első ctg-vel jövő hét pénteken, ezt már a szülésznő intézte nekem. Neki is ez lesz az első szülése a Róbertben, úgyhogy végigcsinálja velem az egészet, hogy a kismamáinak el tudja mondani, hogy pontosan mi is történik ilyenkor. Vele is volt a szülésfelkészítő négy csoportos előadása után egy személyes konzultáció, ahol megbeszéltünk egy csomó mindent (gátmasszázs!), és nagyon megkönnyebbültem, amikor megtudtam, hogy ő sem híve a homeopátiának, csak mivel sokan kérik, ki kellett tanulnia ezt is, és ha igényelném, akkor tudna azzal is “fájdalomcsillapítani”.


A védőnővel is utoljára találkoztam a szülés előtt: most jött házhoz, úgyhogy kikértem a tanácsát, hogy hova tegyük a kiságyat, pelenkázót. Eredileg azt terveztük, hogy mellettem lesz a bölcsö, de én ugye az ablak és a fűtőtest mellett alszom, úgyhogy most akkor helyet cserélünk az ágyban, hogy én legyek a szoba belseje felé, ahol akkor a babasarkot berendezzük. Kérdeztem, hogy de nem lesz gond, hogy így messze lesz a bölcső meg a pelenkázó, mire azt mondta, hogy hát a pelenkázó az úgy kb az első hetekben fog kelleni, amíg én ügyetlen vagyok, aztán ott pelenkázok majd, ahol éppen eszembe jut, ágyon, földön, levegőben, szóval nem szükségszerű, hogy minden miliméterre pontosan egymás mellett legyen. Mondjuk a bölcső jelenleg a nappali közepén ring egy bezacskózott matraccal, az ágyunk mellett pedig a félig lecserélt bandázsú babakocsi áll, az étkezőasztalon meg az autósülés, amiről nem sikerült rájönnünk, hogyan lehet leszedni a hordozót, de szerencsére még mindenre van temérdek időnk.

Ezt a dm küldte, és egész meghatódtam, de aztán szentségelni kezdtem, mert pont most vásároltam be mamaglückből, erre most küldik hozzá a kupont. Sebaj, a pelenkakuponnak nagyobb hasznát fogom venni. 

img_0448_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://terhesesfeed.blog.hu/api/trackback/id/tr1911828257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása