Terhesnapló, nem ígérem, hogy hétről-hétre

Csed-re megyek!

2016/05/25. - írta: terhes nő

Arról már írtam, hogy a terhesség eleinte számomra nem egy angyalarcú hassimogatás volt, ehhez jött még az a rémület, hogy ő te jó ég, miből fogunk majd megélni?

Én most szerencsére jól keresek, de EKHÓ-val, ami azt jelenti, hogy a járulékaim a minimálbér után vannak megállapítva, így kemény havi 60 ezer forintra számíthattam volna CSED-ként (ez most a TGYÁS jelenlegi neve). Úgyhogy fájó búcsút mondtam az EKHÓ-nak, és teljes adózásra váltottam, hogy a szülésig hátralévő időben minél több adót fizessek, és így jelentősen csökkent is a fizetésem, ami most mit mondjak, nem valami jó érzés az önbecsülésemnek, de igyekszem arra összpontosítani, hogy milven jó lesz majd a szülés utáni hat hónapban.

A CSED-et ugyanis írtó bonyolultan, de 180 napi jövedelem alapján állapítják meg, felső határa nincsen, és csak én tudom felvenni, az apa csak akkor, ha én meghalok, amire reméljük nem kerül sor. A hat hónapnyi CSED után jön majd a GYED másfél éven át, ez a gyerek két éves koráig jár, ez is a fizetés után van megállapítva, de nagy bánatomra van egy felső határa. Viszont akár az apa is fel tudja venni, ennek akkor lett volna jelentősége, ha mondjuk én hat hónap után visszamentem volna dolgozni, és a Roland marad itthon a gyerekkel, de 2016 óta akkor is jár a GYED, ha közben én tényleg visszamegyek dolgozni, szóval ez ilyen szempontból lényegtelen. És aztán végül jön a GYES, ami most kemény havi 28 500 forint, ez a gyerek három éves koráig jár majd.

Ezenkívül jár majd a családi adókedvezmény, már a magzat 91 napos korától, amin ugyan már túl vagyunk, de orvossal azóta még találkoztunk, hogy igazolást adjon erről, és be tudjuk adni az igénylést. Ennek azért nincs jelentősége, mert ez visszamenőleg is érvényes, tehát ha nem most, akkor majd a jövő évi adóbevallás idején megkapom ezt a pénzt, sőt dönthetek úgy is, hogy csak akkor igénylem az egészet egy összegben, ezt még majd kitalálom. (Mivel eléggé lecsökkent a fizetésem, most is örülnék minden pénznek, de jövő májusban valószínűleg még jobban örülnék egy nagyobb összegnek.)

Az adókedvezményt a terhesség ideje alatt csak én tudom igénybe venni (mivel nem vagyunk házasok), a szülés után már a Roland is igénybe veheti majd, ez havi tízezer forintot jelent majd egészen a gyerek tanköteles koráig. Ugyanígy családi pótlék is jár majd, 12 200 forint, szintén a tanköteles korig. Valamint a szülés után egyszeri anyasági támogatásra is jogosult leszek, ez 64 ezer forint lesz, és biztos vagyok benne, hogy valami nagyon szép dologra fogom költeni!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://terhesesfeed.blog.hu/api/trackback/id/tr168747104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása