Terhesnapló, nem ígérem, hogy hétről-hétre

A védőnő, a háziorvos, a nőgyógyász és az endokrinológus

2016/05/24. - írta: terhes nő

Egy terhes nőt állandóan az orvosok vizsgálnak. A 9. héten kaptunk a nőgyógyásztól két papírt, egyet a háziorvosnak, egyet a védőnőnek kellett leadni. A védőnőről elsőre lepattantam, oda nem lehet csak úgy besétálni, időpontot kell foglalni, amit nekem csak egy hét múlvára adtak, így terheskönyvem is csak egy héttel később lett. Ez csak azért lényeges elem, mert a fogalmatlan háziorvos enélkül sajnos  teljesen felesleges elem a rendszerben, egy beutalót nem tud adni, olyan szinten fogalma sincs arról, hogy milyen vizsgálatok szükségesek. A kérdés jogos: mi szükség van akkor a háziorvosra a terhesgondozásban? Amennyire én látom, az égvilágon semmi, engem a háziorvosom még csak akadályozott az ellátásban, ráadásul hetente kellett hozzá járni a köhögő-prüszkölő betegek közé, igaz, a terheseket soron kívül kiszolgálják. (Ez azért van, mert hivatalosan fent kellene tartania fix időpontokat a terhesgondozásra, amikor csak kismamák lennének a folyosón, de mivel nem tart fenn, ezért hív be soron kívül.)

A védőnő viszont másodszorra kifejezetten kedves és szimpatikus volt, rajta látszik, hogy az a foglalkozása, hogy minden egyes nap stresszelő terhes kismamák idióta kérdéseire válaszolgat türelmesen. Azt mondják, örüljek ennek, egy jó védőnő és egy seggfej orvos még mindig jobb felállás, mintha fordítva lenne, hiszen a védőnő az életünk része lesz a gyerek kétéves koráig, az orvos meg tényleg csak arra kell, hogy a terheskönyvben lévő utasításokat kövesse. (Már ha sikerül neki: nekem eddig egyszer rossz beutalót adott, egyszer pedig rossz oldalra pecsételt a könyvben, a hangnemről, amit megüt velem szemben, arról pedig inkább nem beszélek.)

Ami szintén fontos, és nekem senki sem mondta: a védőnő mindig nézi a vizeletet is, hogy van-e benne fehérje vagy cukor, úgyhogy mindig úgy kell érkezni, hogy tudjunk vizeletmintát adni. Én jókislányként indulás előtt pisiltem otthon, így alig valamit tudtam magamból kipréselni, de szerencsére elég volt, csak ha tudom, akkor úgy készülök. Ugyanígy jártam az első trimeszteri vérvételen is, aminek ugyan vérvétel a neve, de kurvára vér- és vizeletvételt jelent, úgy kérdezték, hogy hoztam-e vizeletet, mintha ezt nekem bárhonnan is, de tudnom kéne.

A védőnő adott mindenféle kiadványt, Roland is kapott Apa-füzetet.

img_0099.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://terhesesfeed.blog.hu/api/trackback/id/tr108745052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása