Terhesnapló, nem ígérem, hogy hétről-hétre

Védőnőnél, negyedszerre

2016/09/21. - írta: terhes nő

Voltam megint védőnőnél, immáron negyedszerre, lelkendeztem is, hogy na mostantól aztán jöhet majd az anyasági támogatásom (kemény 64 ezer forint), hiszen annak az a feltétele, hogy legalább négy terhesgondozáson részt vegyek. Csakhogy kiderült, hogy ez is egy olyan terület, amit elvettek a védőnöktől, így az orvosomtól kell majd kérni, hogy írja ezt be a kiskönyvbe, pontosabban adjon róla igazolást, az államkincstár ugyanis nem nézhet bele a kiskönyvbe.

Rákérdeztem a többi támogatásra is: a kerülettől babacsomagot fogok majd kapni, abban van ruha, törölköző, rágóka, ilyenek, illetve a rotavírust kapjuk majd még támogatásként, ha igényt tartok rá. Valamint, ha nyitok a gyereknek startszámlát, akkor arra nemcsak az állam, de a kerület is rak majd pénzt: az állam 42 ezer forintot, a kerület 20 ezret, én meg fizethetem 18 éves koráig, ha akarom, és akkor 18 éves korában megkapja a gyerek.

Illetve eddig még nem kaptam meg a várandós csomagomat, mert pont elfogyott, most átvettem azt is, benne egy csomó-csomó tájékoztató füzettel, kuponnal, meg azzal a kóddal, amivel regisztráltam a babadirect oldalán, és felvettem a várandós bőröndömet, de erről egy külön posztot fogok majd írni. (UPDATE: itt a poszt)

Javasolta még a babaelsősegénytanfolyamot, aminek eddig még csak utánanézni volt időm: a Bethesdában és a Madarász utcában is tartanak, nekünk mindkettő elég közel van, de ezt egészen biztosan az utolsó pillanatra, ha nem a szülés utánra hagyjuk majd. Megadta a gyerekorvos elérhetőségét is, akivel 34. hétig kell bepecsételtetni a terheskönyvbe, mert majd ő fogja felírni a dolgokat a gyereknek a megszületése után. Egyelőre még csak az interneten nézegettem, egy szimpatikus gasztroenterológus nő, a hasfájós, ételallergiás babák a specialitása.

A jobb oldali nyilallásomra pedig azt mondta a védőnő, hogy szerinte is a vakbelem nyoma fáj, és azért a melegben, mert ott nem tud tágulni a bőröm, és ezért érzek ott húzódást. Most már szerencsére eljött a hűvösebb idő, és melegben sem volt olyan nagy tragédia, inkább csak egy furcsa érzés volt, amivel nem tudtam mit kezdeni, hogy ez most miért van, és jó volt hallani rá egy magyarázatot.

Most már csak személyes látogatás van hátra, október 17-én házhoz jön a védőnő, kérdezte, hogy “ugyanígy reggel 8-kor jó lesz?”, amit szerencsére volt lélekjelenlétem 10 órára kialkudni. Illetve azt is megbeszéltük, hogy a gyerek 6-8 hetes koráig hetente jön majd látogatóba, ami tekintettel arra, hogy november  közepe-végén szülök, azt jelenti, hogy az egész adventet, karácsonyt, szilvesztert és újévet együtt töltjük, mint egy nagy boldog család.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://terhesesfeed.blog.hu/api/trackback/id/tr9711734465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása